WHMCS-bridge

Kennisbank

Hoe Direct Admin te gebruiken (o.a. domeinnaam toevoegen, e-mailadres aanmaken)



U kunt bij Virtual Partners beperkt uw eigen account beheren. Zo kunt u bijvoorbeeld een extra domeinnaam toevoegen, uw site naar een ander domein doorverwijzen, e-mail accounts aanmaken, wijzigen of verwijderen. Maar ook kunt u e-mails laten doorsturen, vakantie berichten instellen, automatische antwoorden laten versturen en in zekere mate een spamfilter beheren. U kunt de statistieken van uw account en uw website bekijken of gebruik maken van het support centrum.

Om uw account te beheren dient u in te loggen op 'Direct Admin'. Wanneer u klaar bent met werken in Direct Admin, vergeet dan zeker niet om uit te loggen. Wanneer u te lang bent ingelogd zonder activiteit kan uw account geblokkeerd worden!

Het inloggen: Dit kan heel eenvoudig door te gaan naar uw domeinnaam en erachter het volgende te typen ':2222'. U krijgt dus (als voorbeeld) dit in uw adresbalk te staan: www.uwdomeinnaam.nl:2222. U logt nu in met uw gebruikersnaam en wachtwoord zoals u dan van ons gekregen heeft. Heeft u nog geen gebruikersnaam en wachtwoord gekregen van ons om in te loggen op Direct Admin? Neem even contact met ons op!

Wanneer u correct bent ingelogd ziet u deze afbeelding aan de rechterkant van uw scherm. In dit voorbeeld ziet u dus dat u 188,8 mb schijfruimte in gebruikt heeft van de gehuurde 300 mb. Het gebruikte dataverkeer van deze maand is 10668 mb van de toegestane 29296 mb per maand.

U heeft 2 e-mail accounts in gebruik van de toegestane 10 accounts. Er is binnen uw pakket 1 ftp account (hier heeft u geen toegang toe). En er worden 2 databases gebruikt van de 3 die zijn toegestaan.

Verder ziet de pagina wanneer u bent ingelogd eruit zoals onderstaande afbeelding. De meeste 'links' spreken voor zicht wanneer u er op klikt.

Enkele mogelijkheden binnen Direct Admin willen we graag verder uitleggen op deze pagina.

p.s. Wanneer u "opruiming" houd binnen uw pakket kan het tot 24 uur duren voordat u de juiste hoeveelheid "in gebruik" kunt zien.

 

De mogelijkheden die u kunt aanklikken op uw eigen Direct Admin pagina spreken allen voor zicht. Echter, we willen graag de volgende items even apart behandelen:

  1. Pop3 / IMAP e-mail accounts aanmaken
  2. SMTP Authenticatie
  3. Doorsturing
  4. Autobeantwoorders
  5. Vakantie berichten

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe u e-mail accounts, het plaatsen van een catch-all adres, mail doorsturen, autoresponders, vakantie berichten, mailinglijsten, filters en aangepaste MX instellingen aanmaakt in uw control panel.

E-mail Accounts aanmaken

Om een e-mail account aan te maken, dient u eerst in te loggen in uw control panel. Klik vervolgens op "POP3 e-mail accounts". U ziet dat er al een e-mail account is aangemaakt: gebruikersnaam@uwdomain.nl. Dit account is blijvend en kan niet worden verwijderd.

Om een nieuw POP3 account aan te maken, klikt u op "Nieuw mailaccount". U ziet nu de volgende tabel:

Voer nu uw gewenste e-mail adres in en het door u gewenste wachtwoord (of druk op de knop om een willekeurig wachtwoord te genereren. Ook kunt u opgeven wat de maximale grootte is van de mailbox. Klik daarna op "Maak." De pagina wordt nu ververst en u krijgt het volgende te zien:

Notitie: U kunt geen POP3 account maken als de gebruikersnaam al wordt gebruikt door een autoresponder, forwarder of mailinglijst.

Veranderen van een wachtwoord van uw E-Mail Account

Om het wachtwoord van een e-mail adres te kunnen veranderen, dient u toegang te hebben in het "POP3 E-Mail Accounts" menu. Dan klikt u op 'change' achter de desbetreffende e-mail account.

Wanneer de "Modify POP3 Mail Account" box verschijnt, voert u uw nieuwe wachtwoord in en klikt op "Update."

E-Mail Accounts verwijderen

Om een e-mail adres te kunnen verwijderen, dient u toegang te hebben tot het "POP3 E-Mail Accounts" menu. Kijk in de box welke e-mail accounts u wilt verwijderen en klik dan op 'Delete Selected'.

Het maken van een Catch-All Adres

Wij raden het maken van een Catch-All E-Mail af aangezien u dan heel veel meer spam binnen krijgt dan normaal. Daarom staat deze funcite standaard neit ingeschakeld en dient u dit bij ons aan te vragen.

Wanneer de server e-mail ontvangt op een adres die niet bestaat, moet het iets met deze berichten doen. Het control paneel geeft u deze drie mogelijkheden:

Server verwijdert de berichten en laat de afzender weten dat dit adres niet bestaat. 2. Server verwijdert de berichten zonder de afzender te laten weten dat dit adres niet bestaat. 3. Server stuurt de berichten door naar een ander geldig e-mail adres.

Om te kunnen kiezen tussen deze drie opties, dient u eerst toegang te hebben tot het "E-Mail Menu" van het control panel. Dan klikt u op "Catch-All E-Mail". U zult het volgende zien:

Kies de gewenste optie en klik "Update."

SMTP Authenticatie

Wanneer u een POP3 account wilt opzetten in uw e-mail software, heeft u een SMTP authentificatie nodig als u ervoor kiest om uw hosting account te gebruiken voor het versturen van e-mail. (i.p.v. uw ISP's mail server te gebruiken).

De SMTP login naam / wachtwoord is hetzelfde als uw POP3 account login naam / wachtwoord.

Hoe u dit moet doen varieert per e-mail cliënt. In MS Outlook: Tools, Accounts, selecteer het account en klik Properties. Dan, onder de Servers tab, vinkt u "My server requires authentication." aan.

Gelieve uw eigen help pagina's van uw e-mail software te raadplegen voor verdere instructies.

Let op: het kan voorkomen dat uw internetprovider poort 25 SMTP blokkeert, gebruik dan als verzendserver uw internetprovider of stel als poort nummer 587 in.

Forwarders

Forwarders staan u toe om inkomende post direct door te sturen naar een ander adres. Bijvoorbeeld, veronderstel dat u een e-mail stuurt naar support@uwdomeinnaam.com en naar sales@uwdomeinnaam.com maar wilt dat deze arriveren in de POP3 account customerservice@uwdomeinnaam.com.U kunt twee forwarders creëren die u dit zullen laten doen.

Notitie: U kunt geen forwarder instellen als de gebruikersnaam al wordt gebruikt door een POP3 account, autoresponder of mailinglijst.

Om een forwarder in te stellen, dient u eerst toegang te hebben tot het "E-Mail Menu" van het control panel. Klik vervolgens op 'Forwarders' en hierna op "Create New Forwarder" aan de bovenkant van deze pagina. U ziet een tabel zoals hieronder:

Voer de forwarder naam en het bestemmings adres in en klik dan op de 'Create' toets. U kunt meerdere forwarders in één keer maken door eenvoudig meerdere adressen achter elkaar te zetten met enkel een komma er tussen (geen spaties): email@domeinnaam1.com,email@domeinnaam2.com,email@domeinnaam3.com

Wijzigen / Verwijderen van Forwarders
Alle forwarders staan in een lijst in het forwarders menu. Selecteer de forwarder die u wilt verwijderen en klik op "Delete Selected".

Een forwarder kan worden verandert door te klikken op 'Modify' achter de forwarder. 'Modify' staat u toe om de bestemming van de e-mail te wijzigen, maar niet de forwarders naam.

Autoresponders

Autoresponders zijn e-mail robots die op alle inkomende berichten met een standaard uitgaand bericht antwoorden. Autoresponder zal antwoorden op alle ontvangen berichten, ongeacht hun inhoud. Bijvoorbeeld: sommige bedrijven houden bijgewerkte prijslijsten op een autoresponder bij. Wanneer een klant een e-mail stuurt naar prijslijst@demo.com zullen zij direct een nieuwe prijslijst in hun e-mail inbox ontvangen.

Om een autoresponder in te stellen, dient u eerst toegang te hebben tot het "E-Mail Menu" van het control panel. Klik vervolgens op 'Autoresponders' en dan op "Create New Autoresponder".

Kies eerst een autoresponder naam.

Notitie: U kunt geen autoresponder aanmaken als de gebruikersnaam al wordt gebruikt door eenPOP3 account, forwarder of mailinglijst.

Vervolgens voert u een autoresponder bericht in, in de tekstbox. U kunt geen HTML codes gebruiken.

U kunt er voor kiezen om een CC adres in te vullen. Dit zal een exemplaar van elke autoresponder sturen naar het adres wat in het tekstvakje wordt gespecificeerd. Door gebruik te maken van deze eigenschap zult u kunnen controleren hoeveel verzoeken uw autoresponder ontvangt.

Wijzigen / Verwijderen van Autoresponders
Alle autoresponders staan in een lijst in het autoresponder menu. Selecteer de autoresponder die u wilt verwijderen en klik op "Delete Selected".

Een autoresponder kan worden veranderd door te klikken op 'Modify' achter de autoresponder naam. 'Modify' staat u toe om een autoresponder bericht en CC adres te veranderen. Wanneer u klaar bent klikt u op de 'Create' toets.

Vakantie berichten

Vakantie berichten vertelt aan anderen dat u weg bent. Een vakantie bericht kan er uit zien als dit:'Ik heb uw e-mail ontvangen, maar ben op vakantie tot 21 juni. Ik zal er dan op reageren'. De berichten van de vakantie worden gebruikt samen met reeds bestaande POP3 accounts.

Om een vakantie bericht te maken, dient u eerst toegang te hebben tot het "E-Mail Menu" van het control panel. Dan klikt u op "Vacation Messages' en vervolgens op "Set New Vacation Message".

1. Selecteer de POP3 account waaraan u het vakantie bericht wilt toevoegen.
2. Voer het vakantie bericht in.
3. Selecteer wanneer u het vakantie bericht wilt laten in gaan en weer wilt beëindigen.
4. Klik op "Create".

Wijzigen / Verwijderen van Vakantie berichten
Alle vakantie berichten staan in een lijst in het vakantie berichten menu. Selecteer het vakantie bericht die u wilt verwijderen en klik op "Delete Selected."

Een vakantie bericht kan worden veranderd door te klikken op 'Modify' achter het vakantie account. 'Modify' staat u toe om een vakantie bericht, startdatum en einddatum te veranderen.

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Hoe stel ik mijn mail in op iPhone of iPad

Druk op de ‘Instellingen' knop en ga vervolgens naar 'Mail, Contacten, Agenda' > 'Voeg account...

Kleurenkiezer

kleur: HTML-code: samenstelling rood - groen - blauw: sandybrown...

Hoe stel ik mijn mail in Apple Mail in

Wanneer u mail heeft geopend gaat u naar het menu 'Mail' en vervolgens naar 'Voorkeuren'. Klik...

Help, mijn mailtjes komen in de spambox van de ontvanger

Wanneer je een mailtje verstuurd naar iemand zal deze mail vaak eerst gescand worden op spam. Dit...

Hoe stel ik mijn mail in Android in

Ga naar het icoon Email en tap deze aan. Het scherm wat volgt is een informatief schermpje....