Klantenlogin

Kennisbank

SSL in of uit schakelen?


SSL staat voor
Secure Socket Layer, en in simpele bewoording is dat een beveiligde verbinding tussen de bezoeker van een website en de data die wordt verstuurd/opgeslagen op de website of wordt uitgewisseld via e-mail. SSL wordt tegenwoordig als 'standaard' gezien en door veel mail- programma's al standaard aangezet. Dat is prima en functioneert ook goed als de betreffende mailaccount/server ook een juist beveiligingscertificaat draagt. Is er iets niet helemáál in orde met het certificaat of heeft de gebruiker eenmaal geklikt op 'niet vertrouwen' dan kunnen er problemen ontstaan in betreffend mailprogramma met alle gevolgen van dien. Constant meldingen dat de serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden zijn het gevolg.

Krijg je het hiernaast afgebeelde schermpje te zien dan is SSL nog niet uitgeschakeld. Je kunt onderstaand uitvoeren om SSL uit te schakelen maar je kunt ook klikken op "Details" en vervolgens krijg je rechtsboven in je schermpje "Vertrouwen" te zien. Daar mag je dan op klikken.

Hoe zet ik SSL uit of aan?

Doorloop onderstaande stappen om SSL uit of aan te zetten. In dit voorbeeld maken we gebruik van een iPhone en met een fictief account horssels.nl


Ga naar instellingen en tik vervolgens op Mail

Tik dan op Accounts

Tik dan op de bewuste mailaccount waar de problemen mee zijn.
In dit voorbeeld dus Horssels.

En tik dan weer op de bewuste account
info@horssels.nl

Je komt nu in de instellingen van de mail waar je naar beneden moet scrollen. Tik daar op Geavanceerd.

 

Veeg in het nieuwe scherm weer verder naar beneden en zet daar bij 'Inkomende instellingen' Gebruik SSL uit, dus niet meer groen.

Tik nu links boven een stap terug op Account


Tik nu bij ‘server uitgaande post’ op
SMTP mail.horssels.nl

De kans is aanwezig dat je meerdere SMTP servers hebt staan.
Tik op de bovenste (hoofdserver) mail.horssels.nl.

Ook hier kun je bij Gebruik ssl deze uitzetten.
Tik nu rechtsboven op Gereed.

 

Je bent nu in principe klaar. Verstandig is het om de mail app even volledig uit te zetten! Tik daarvoor 2 keer kort op de Home knop onderaan op je scherm. Je ziet nu alle openstaande apps. Door naar boven te vegen zijn ze van het scherm en dus gesloten.
Als je nu Mail weer opent zouden de probleem opgelost moeten zijn!

Voor de juiste poortnummers klik hier.

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Ik krijg geen mail binnen en zie mijn website niet meer

Het kan wel eens voorkomen dat u geen mail meer binnen krijgt (u krijgt een foutmelding dat er...

Help, ik krijg geen mail binnen, krijg een foutmelding of zie mijn eigen website niet meer

Door verschillende redenen kan het zijn dat u geen mailtjes meer binnen krijgt. U ruimte kan te...

Hoe stel ik mijn mail in Android in

Ga naar het icoon Email en tap deze aan. Het scherm wat volgt is een informatief schermpje....

Pop3 of i-Map ?

Vaak krijgen wij de vraag "hoe stel ik mijn email in" ? Heeft u een beperking in uw webruimte dan...

Hoe stel ik mijn mail in outlook express in

Wanneer u Outlook Express heeft geopend geef dan de juiste gegevens in om uw mail te kunnen...