WHMCS-bridge

Kennisbank

SSL in of uit schakelen?


SSL staat voor
Secure Socket Layer, en in simpele bewoording is dat een beveiligde verbinding tussen de bezoeker van een website en de data die wordt verstuurd/opgeslagen op de website of wordt uitgewisseld via e-mail. SSL wordt tegenwoordig als 'standaard' gezien en door veel mail- programma's al standaard aangezet. Dat is prima en functioneert ook goed als de betreffende mailaccount/server ook een juist beveiligingscertificaat draagt. Is er iets niet helemáál in orde met het certificaat of heeft de gebruiker eenmaal geklikt op 'niet vertrouwen' dan kunnen er problemen ontstaan in betreffend mailprogramma met alle gevolgen van dien. Constant meldingen dat de serveridentiteit niet gecontroleerd kan worden zijn het gevolg.

Krijg je het hiernaast afgebeelde schermpje te zien dan is SSL nog niet uitgeschakeld. Je kunt onderstaand uitvoeren om SSL uit te schakelen maar je kunt ook klikken op "Details" en vervolgens krijg je rechtsboven in je schermpje "Vertrouwen" te zien. Daar mag je dan op klikken.

Hoe zet ik SSL uit of aan?

Doorloop onderstaande stappen om SSL uit of aan te zetten. In dit voorbeeld maken we gebruik van een iPhone en met een fictief account horssels.nl


Ga naar instellingen en tik vervolgens op Mail

Tik dan op Accounts

Tik dan op de bewuste mailaccount waar de problemen mee zijn.
In dit voorbeeld dus Horssels.

En tik dan weer op de bewuste account
info@horssels.nl

Je komt nu in de instellingen van de mail waar je naar beneden moet scrollen. Tik daar op Geavanceerd.

 

Veeg in het nieuwe scherm weer verder naar beneden en zet daar bij 'Inkomende instellingen' Gebruik SSL uit, dus niet meer groen.

Tik nu links boven een stap terug op Account


Tik nu bij ‘server uitgaande post’ op
SMTP mail.horssels.nl

De kans is aanwezig dat je meerdere SMTP servers hebt staan.
Tik op de bovenste (hoofdserver) mail.horssels.nl.

Ook hier kun je bij Gebruik ssl deze uitzetten.
Tik nu rechtsboven op Gereed.

 

Je bent nu in principe klaar. Verstandig is het om de mail app even volledig uit te zetten! Tik daarvoor 2 keer kort op de Home knop onderaan op je scherm. Je ziet nu alle openstaande apps. Door naar boven te vegen zijn ze van het scherm en dus gesloten.
Als je nu Mail weer opent zouden de probleem opgelost moeten zijn!

Voor de juiste poortnummers klik hier.

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Ik krijg geen mail binnen en zie mijn website niet meer

Het kan wel eens voorkomen dat u geen mail meer binnen krijgt (u krijgt een foutmelding dat er...

Ik heb veel last van spam mailtjes

Heeft u veel last van ongewenste mailtjes in uw mailbox? Activeer onze nieuwe antispamfilter....

Ik wil een e-mail sturen naar meerdere mensen tegenlijk, kan dat?

Als u een mailtje wilt versturen naar een aantal personen is dat natuurlijk geen probleem als dit...

Hoe Direct Admin te gebruiken (o.a. domeinnaam toevoegen, e-mailadres aanmaken)

U kunt bij Virtual Partners beperkt uw eigen account beheren. Zo kunt u bijvoorbeeld een extra...

Help, mijn mailtjes komen in de spambox van de ontvanger

Wanneer je een mailtje verstuurd naar iemand zal deze mail vaak eerst gescand worden op spam. Dit...